فهرست مطالب
اعضای گروه
			علوم تربیتی		
	
	
		نام دانشکده:
	
			
		دانشکده علوم انساني
			
					
	
		گروه آموزشی:
	
			
		علوم تربیتی
			
					
	
		وضعیت همکاری:
	
		فعال
					
	
		شماره اتاق:
	
		
					
	
		پست الکترونیک:
	
		
					
	
		تلفن محل کار:
	
		
					
	مقالات ژورنالی
- Design and Validating a Framework of High-School Crisis-Management Curriculum (The Case of Covid-19 Crisis)
 - University of Tehran, College of Farabi
 
- اسيب شناسي فعاليت هاي پرورشي سازمان اموزش وپرورش شهر قم در دوره متوسطه اول بر اساس عناصر نه گانه كلاين و ارائه راهكاري براي بهبود ان
 - پژوهش در مسائل تعليم و تربيت اسلامي- علوم انساني سابق
 
- بررسي ميزان اشنايي و بكارگيري تدريس معكوس در اعضاي هيات علمي دانشگاه شاهد
 - پژوهش هاي اموزش و يادگيري- تربيت و اجتماع سابق- دانشور رفتار سابق-دانشور سابق
 
- ارزيابي شبكه دانش اموزي شاد با رويكرد SWOTبه منظور ارائه راهبردهايي جهت بهبود برنامه درسي دوره اول متوسطه
 - چشم انداز برنامه درسي و اموزش
 
- شناسايي چارچوب نظري مولفه هاي برنامه درسي كنجكاو محور و تحليل جايگاه ان در اسناد بالا دستي اموزش و پرورش ايران
 - مطالعات برنامه درسي
 
- تبيين چارچوب مفهومي ابعاد و مولفه هاي برنامه درسي كنجكاوانه و بررسي ميزان انطباق محتواي برنامه درسي دوره ابتدايي با ان
 - نواوري هاي اموزشي
 
- ارزيابي وضعيت موجود سامانه اموزش الكترونيكي دانشگاه شاهد در دوران كرونا از ديد اساتيد و دانشجويان
 - چشم انداز برنامه درسي و اموزش
 
- تحليل محتواي كتابهاي درسي دوره ابتدايي به لحاظ ميزان توجه به ابعاد زيبايي شناسي با تاكيد بر زيبايي هاي قراني
 - مسائل کاربردي تعليم و تربيت اسلامي
 
- شناسايي مولفه هاي نظام توسعه شايستگي معلمان دوره متوسطه از ديدگاه خبرگان
 - پژوهش هاي اموزش و يادگيري- تربيت و اجتماع سابق- دانشور رفتار سابق-دانشور سابق
 
- شناسايي و اعتباربخشي چارچوب نظري برنامه درسي پژوهش محور و تحليل ان در محتواي علوم تجربي پايه ششم ابتدايي
 - تفکر و کودک
 
- تبيين مولفه ها و خرده مولفه هاي حقوق بشر و تعيين جايگاه ان در اسناد بالادستي اموزش وپرورش ايران
 - پژوهش در مسائل تعليم و تربيت اسلامي- علوم انساني سابق
 
- ميزان درگيري اسناد بالادستي اموزش و پرورش ايران با مولفه هاي برنامهدرسي معنوي
 - اسلام و پژوهش هاي تربيتي
 
- تبيين مولفه هاي تمدن نوين اسلامي موردنظر مقام معظم رهبري و تحليل جايگاه ان در اسناد بالادستي اموزش وپرورش ايران
 - پژوهش در مسائل تعليم و تربيت اسلامي- علوم انساني سابق
 
- تحليل رابطه معنويت در كار و كيفيت زندگي كاري معلمان دوره متوسطه(مورد مطالعه :معلمان شهر قم)
 - پژوهش در مسائل تعليم و تربيت اسلامي- علوم انساني سابق
 
- شناسايي شايستگي هاي اصلي معلمان دوره متوسطه از ديدگاه خبرگان تعليم و تربيت
 - مطالعات اموزشي و اموزشگاهي
 
- شناسايي شايستگي هاي ارتباطي معلمان دوره متوسطه
 - RELIGACION- REVISTA DE CIENCIAS SOCIALES Y HUMANIDADES
 
- تحليل رابطة توسعة شايستگي حرفهاي معلمان دورة متوسطه با اثربخشي انان در فرايند ياددهي- يادگيري دانش اموزان
 - راهبردهاي نوين تربيت معلمان
 
- پيش بيني رفتار شهروندي سازماني معلمان بر اساس هوش فرهنگي و مديريت تعارض
 - مديريت فرهنگ سازماني -فرهنگ مديريت سابق
 
مقالات کنفرانسی
- بررسي چگونگي نقش فعاليت هاي فوق برنامه در تقويت برنامه درسي رسمي از ديدگاه معلمان دوره اول متوسطه
 - دانشگاه فرهنگيان
 
- شناسايي مولفه هاي آموزش سواد رسانه اي و تحليل جايگاه آن در اسناد بالادستي آموزش و پرورش
 - سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي
 
- تبيين چارچوب مفهومي ابعاد و مولفه هاي برنامه درسي كنجكاوانه و بررسي ميزان انطباق محتواي برنامه درسي دوره ابتدايي ايران با آن
 - سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي
 
- تبيين شاخص هاي تحول اسلامي از منظر مقام معظم رهبري و نقش ان در شکل گيري تمدن نوين اسلامي
 - چهارمين همايش ملي تمدن نوين اسلامي
 
- تحليل رابطه باورهاي ديني معلمان با شکل گيري سبک زندگي اسلامي دانش اموزان دوره متوسطه
 - چهارمين همايش ملي تمدن نوين اسلامي
 
- تبيين عناصر نه گانه برنامه درسي تربيت اخلاقي دوره پيش دبستاني با نظر به ارائ تربيتي کمينوس
 - شانزدهمين همايش ملي برنامه درسي ايران
 
- تحليل رابطه بين رفتار شهروندي سازماني و سرمايه اجتماعي سازماني(مورد مطالعه کارکنان دانشگاه علوم انتظامي)
 - همايش ملي سر مايه اجتماعي و امنيت
 
- بررسي تطبيقي شايستگي حرفه اي معلمان در نظام تربيت معلم در کشورهاي ژاپن، المان و ايران
 - چهارمين همايش ملي تربيت معلم ايران
 
- بررسي تحليل ضرورت و ماهيت ميان رشته اي بودن برنامه هاي درسي در نظام تربيت معلم
 - چهارمين همايش ملي تربيت معلم ايران
 
- تحقق دانشگاه کارافرين؛ حلقه مفقوده در سياست گذاري نظام اموزشي عالي کشور
 - اولين همايش سياستگذاري در اموزش عالي
 
- تبيين مولفه هاي حقوق بشر و تحليل جايگاه ان در اسناد بالادستي اموزش و پرورش ايران
 - پانزدهمين همايش انجمن مطالعات برنامه درسي ايران- تربيت شهروندي، چيستي، چرايي و چگونگي
 
- تبيين مولفههاي حقوق بشر و تحليل جايگاه ان در اسناد بالادستي اموزش و پرورش ايران
 - پانزدهمين همايش انجمن مطالعات برنامه درسي ايران- تربيت شهروندي، چيستي، چرايي و چگونگي
 
- تبيين مولفه هاي تمدن نوين اسلامي از منظر مقام معظم رهبري و تحليل جايگاه ان در اسناد بالادستي اموزش و پرورش
 - سومين همايش ملي تمدن نوين اسلامي
 
- تحول در نظام تربيت معلم از طريق اسناد بالادستي نظام اموزش و پرورش :پيش نيازي براي تحول در اموزش علوم انساني
 - همايش ملي تحول در علوم انساني از ديدگاه ايت اله خامنه اي
 
- ارزشيابي کارايي دروني برنامه درسي دوره کارشناسي ارشد حقوق خصوصي از ديدگاه دانشجويان و اعضاي هيات علمي پرديس فارابي دانشگاه تهران
 - چهارمين کنفرانس جهاني و اولين کنفرانس ملس پژوهش هاي نوين ايران و جهان در روانشناسي و علوم تربيتي، حقوق و علوم اجتماعي
 
- تغيير برنامه درسي دانشگاهي به برنامه درسي ميان رشته اي و نقش ان در افزايش كيفيت نظام دانشگاهي ايران
 - يازدهمين همايش ملي ارزيابي كيفيت در نظام هاي داتشگاهي
 
- ارزشيابي كيفيت برنامه درسي دانشگاهي : (مورد مطالعه: برنامه درسي مقطع كارشناسي ارشد حقوق جزا و جرم شناسي)
 - يازدهمين همايش ملي ارزيابي كيفيت در نظام هاي داتشگاهي
 
- تغيير برنامه درسي دانشگاهي به برنامه درسي ميان رشته اي و نقش ان در افزايش کيفيت نظام دانشگاهي ايران
 - يازدهمين همايش ملي ارزيابي کيفيت در نظام هاي داتشگاهي
 
- ارزشيابي کيفيت برنامه درسي دانشگاهي : (مورد مطالعه: برنامه درسي مقطع کارشناسي ارشد حقوق جزا و جرم شناسي)
 - يازدهمين همايش ملي ارزيابي کيفيت در نظام هاي داتشگاهي
 
- تحليل اهميت و جايگاه ميان رشته اي تعليم و تربيت در تمدن اسلامي
 - کنفرانس بين المللي علمي پژوهشي مناسبات علوم انساني و تمدن اسلامي
 
- تحليل سند تحول بنيادين اموزش و پرورش از نظر ميزان اهميت به مولفه هاي شايستگي معلمان
 - دومين همايش ملي تربيت معلم
 
- ارزشيابي كارايي دروني برنامه درسي دوره كارشناسي ارشد حقوق خصوصي از ديدگاه دانشجويان و اعضاي هيات علمي پرديس فارابي دانشگاه تهران
 - چهارمين كنفرانس جهاني و اولين كنفرانس ملس پژوهش هاي نوين ايران و جهان در روانشناسي و علوم تربيتي، حقوق و علوم اجتماعي
 
- بررسي تطبيقي شايستگي حرفه اي معلمان در نظام تربيت معلم در كشورهاي ژاپن، المان و ايران
 - چهارمين همايش ملي تربيت معلم ايران
 
- تحليل رابطه بين رفتار شهروندي سازماني و سرمايه اجتماعي سازماني(مورد مطالعه كاركنان دانشگاه علوم انتظامي)
 - همايش ملي سر مايه اجتماعي و امنيت
 
- تبيين شاخص هاي تحول اسلامي از منظر مقام معظم رهبري و نقش ان در شكل گيري تمدن نوين اسلامي
 - چهارمين همايش ملي تمدن نوين اسلامي
 
- تحليل رابطه باورهاي ديني معلمان با شكل گيري سبك زندگي اسلامي دانش اموزان دوره متوسطه
 - چهارمين همايش ملي تمدن نوين اسلامي
 
پایان نامه ها
- بررسي نقش فعاليت هاي فوق برنامه در تقويت برنامه درسي رسمي از ديدگاه معلمان دوره اول متوسطه
 - زهرا محمودنياخطير 1400/11/12 محسن دیبائی صابر (استاد راهنما 1)
 
- اسيبشناسي برنامه درسي کار و فناوري در دوره متوسطه اول و ارائه راهکارهايي براي بهبود ان در سال تحصيلي 99 – 98 شهر تهران
 - نگين نعمتي يوشانلوئي 1400/11/12 محسن دیبائی صابر (استاد راهنما 1)
 
- تحليل محتواي کتاب هاي دوره دوم ابتدايي بر اساس مهارت هاي حل مساله جان ديوئي
 - مرضيه عرب 1400/11/12 محسن دیبائی صابر (استاد راهنما 1)
 
- ارزيابي شبکه دانش اموزي شاد با رويکرد SWOTبه منظور ارائه راهبردهايي جهت بهبود برنامه درسي دوره اول متوسطه
 - اکرم باشتني 1400/08/30 محسن دیبائی صابر (استاد راهنما 1)
 
- ارزيابي وضعيت موجود سامانه اموزش الکترونيکي دانشگاه شاهد در دوران کرونا از ديد اساتيد و دانشجويان
 - ريحانه سيفي 1400/06/17 محسن دیبائی صابر (استاد راهنما 1)
 
- شناسايي مولفه ها و خرده مولفه هاي برنامه درسي اينده پژوهانه و تحليل جايگاه ان در اسناد بالا دستي اموزش و پرورش
 - محسن فلاحتداري 1399/11/20 محسن دیبائی صابر (استاد راهنما 1)
 
- شناسايي مولفههاي اموزش سواد رسانهاي و تحليل جايگاه ان در اسناد بالادستي اموزش و پرورش
 - حميدرضا تاجي 1399/11/20 محسن دیبائی صابر (استاد راهنما 1)
 
- تبيين عناصر برنامه درسي دوره دبستان بر اساس ارا تربيتي کمينوس
 - سعيد بيدادكسيمي 1398/11/17 محسن دیبائی صابر (استاد راهنما 1)
 
- شناسايي مختصات برنامه درسي پژوهش محور و تعيين ميزان انطباق ان با محتواي کتاب علوم پايه ششم ابتدايي
 - عباس ايزد 1398/11/07 محسن دیبائی صابر (استاد راهنما 1)
 
- بررسي ميزان اشنايي اعضا هيات علمي دانشگاه شاهد با تدريس معکوس در اموزش عالي و راهکارهاي عملي تحقق ان
 - سمانه اذرنيا 1398/06/17 محسن دیبائی صابر (استاد راهنما 1)
 
- شناسايي و اولويت بندي مولفه هاي شايستگي حرفه اي دبيران متوسطه دوم از ديدگاه دبيران و دانش اموزان
 - مريم دريانوش 1397/06/21 محسن دیبائی صابر (استاد راهنما 1)